انتخاب روشویی کابینت دار برای سرویس بهداشتی

اسفند 15, 1398 1:20 ب.ظ / / نظر دهید

یکی از فضاهای اصلی خانه ها سرویس بهداشتی است. در سرویس‌های بهداشتی، عنصر اصلی پس از توالت (فرنگی یا ایرانی)، روشویی است. روشویی‌ها انواع مختلفی دارند. در گذشته از روشویی های زمینی یا ایستاده ساده استفاده می شد، اما امروزه علاوه بر روشویی‎های زمینی که ان هم انواع گوناگونی را شامل می شود، انواع روشویی های کابینت دار نیز عرضه می شوند. در این مطلب شما را با انواع روشویی های کابینت دار آشنا میکنیم تا هنگام خرید بتوانید به‌راحتی گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

روشویی کابینتی یا یونیت‌دار یکی از انواع روشویی است که به دلیل کاربردی‌تر بودن با استقبال زیادی روبه‌رو شده و با انتخاب آن به‌راحتی فضای زیر سینک خود را کاربردی می‌کنید. فضای زیر سینک محل مناسبی برای قرار دادن انواع مواد شوینده و بهداشتی است. روشویی‌های کابینتی در دو نوع دیواری و پایه‌دار تولید می‌شوند. اگر سرویس بهداشتی شما آنقدر کوچک است که با قرار دادن روشویی کابینتی پایه‌دار، فضای قرار دادن دمپایی سرویس بهداشتی را از دست می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم از نوع کابینتی‌ دیواری آن استفاده کنید. فضای زیر این روشویی فضای مناسبی برای قرار‌گیری دمپایی یا حتی سطل زباله است.

در صورتی که سرویس بهداشتی‌تان فضای زیادی دارد و با محدودیت روبه‌رو نیستید، پیشنهاد می‌کنیم از روشویی کابینتی پایه‌دار استفاده کنید. به دلیل قرار گرفتن این نوع روشویی روی زمین، این مدل نسبت به مدل دیواری می‌تواند وزن بیشتری را تحمل کند. در نتیجه شما در انتخاب جنس سینک و صفحه روی یونیت آزاد هستید.

انتخاب جنس و طرح روشویی

معمولا جنس سینک روشویی از چینی نشکن است ولی شما با توجه به نوع سلیقه‌تان می‌توانید سینک‌هایی از جنس سرامیک، شیشه، چوب و فلز سفارش دهید.

در این قسمت به چند مورد از خصوصیات سینک مرغوب برای روشویی اشاره می‌کنیم:

  • شفافیت لعاب و عدم وجود خط و خش
  • سطحی بدون موج و ناهمواری
  • عدم وجود ترک‌های مویی (معمولا این ترک‌ها به‌راحتی دیده نمی‌شوند)
  • مقاومت در برابر مواد شوینده و اسیدی

مناسب‌ترین جنس کابینت یا یونیت روشویی پی‌وی‌سی است. دقت کنید اگر از کابینت‌های چوبی استفاده می‌کنید، حتما از چوب‌های فناوری شده تهیه شده باشد. به دلیل رطوبت بالا در سرویس‌ها باید متریال استفاده شده در این قسمت‌ها، ضد آب و رطوبت باشد.

جنس رویه کابینت یا پیشخوان روشویی می‌تواند از سنگ‌های طبیعی مانند گرانیت، کوارتز، مرمر و … باشد. در صورتی که از سنگ‌های طبیعی استفاده می‌کنید، باید در انتخاب مواد شوینده دقت کنید. سنگ‌های طبیعی در برابر مواد شوینده اسیدی آسیب‌پذیر هستند.

اندازه‌های استاندارد روشویی

خوشبختانه انواع روشویی با ابعاد و اندازه‌های متفاوت طراحی و تولید شده است. اگر شما بنا به دلایلی نمی‌توانید از روشویی‌های استاندارد استفاده کنید، می‌توانید روشویی خود را با ابعاد و اندازه دلخواه سفارش دهید. ما در خانه مدرن انواع روشویی را نسبت به ابعاد مورد نیاز شما طراحی و تولید می کنیم.

قابل ذکر است ارتفاع استاندارد روشویی 80 سانتی‌متر است. شما می‌توانید برحسب نیاز و اندازه قد اعضای خانواده، ارتفاع آن را بیشتر یا کمتر در نظر بگیرید. عرض یا عمق یک روشویی استاندارد 40 تا 55 سانتی‌متر است. همچنین طول مناسب آن 40 تا 60 سانتی‌متر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *